Zaznacz stronę

Dzisiaj mam dla was rozmowę z Kasią – inicjatorką i założycielką szkoły językowej Kate it ( serdecznie polecam bo metoda jaką praktykuje szkoła jest świetna – http://www.kateit.pl ).

M: Kasiu napisz proszę kilka słów o metodzie nauki języka angielskiego w Twojej szkole:

K: Widząc z jakimi problemami borykają się osoby próbujące nauczyć się języka obcego stworzyłam metodę, która w efektywny i optymalny sposób pomaga w nauce. Przyswajanie języka obcego to proces podobny do wykonywania ćwiczeń fizycznych – jeśli dajemy wycisk swojemu organizmowi raz na tydzień, efekty będą marnej jakości, natomiast jeżeli będziemy trenować codziennie, nasze ciało szybciej dojdzie do odpowiedniej formy. Taki codzienny kontakt z językiem zapewnia właśnie metoda Stay-In-Touch. Lektorzy odbywają 15-minutowe rozmowy telefoniczne z kursantem przez 4 dni w tygodniu, aby 5-go dnia przeprowadzić z nimi lekcję. Podstawą komunikacji jest telefon. Dlaczego? W obecnych czasach jest on nieodłącznym partnerem w naszym codziennym życiu. Gdziekolwiek jesteś masz go przy sobie, więc nie tracąc ani chwili ze swojego napiętego grafika możesz uczyć się kiedy tylko chcesz. Oprócz rozmów telefonicznych wspieramy naszych kursantów zestawami słówek, testami oraz aplikacją. Gwarantujemy miłą atmosferę i osiąganie celów. Serwujemy naszym kursantom porcje odpowiedniej wielkości, aby wspomagać i ułatwiać proces nauki.

M: Czy dobrym pomysłem jest rozpoczęcie edukacji językowej od najmłodszych lat? Dlaczego?

K: Jak najbardziej. Jestem wielkim orędownikiem wystawiania dzieci na kontakt z językami obcymi od najmłodszych lat. Dziecko ma niezwykłe umiejętności adaptacyjne i wystawione na różnorakie dźwięki, próbuje je powtarzać, a mając niesamowicie giętki aparat mowy jest w stanie je odtworzyć. Badacze obserwując dzieci dwujęzyczne zauważyli, iż potrafią one wyprodukować szerszą gamę głosek niż ich jednojęzyczni rówieśnicy.

Rodzice czasem mają obawy przed uczeniem dziecka języka obcego zanim nie nauczy się porządnie ojczystego – „bo jeszcze mu się wszystko pomyli”. Tego typu mniemanie jest mylne i zupełnie nieuzasadnione.  Dziecko jest tworem doskonałym – jego mózg chłonie informacje jak gąbka i robi z nich odpowiedni użytek. Byłam niejednokrotnie świadkiem jak dziecko uczone jednocześnie polskiego i angielskiego nagle przeskakiwało z jednego języka na drugi. Nie wynikało to jednak z niemożności rozróżnienia pomiędzy jednym, a drugim językiem, tylko z zasady optymalizacji. Jeśli dziecko wie, iż opiekun rozumie oba języki zamiast mówić czerwony powie red, bo tak jest szybciej i łatwiej ☺

Dodatkowo dochodzi kwestia neuroplastyczności mózu. Dziecko ucząc się języków obcych rozwija swój mózg i wzmacnia w nim funkcje poznawcze. Niesamowite jest to, iż to samo dzieje się również z mózgiem osób dorosłych, które uczą się języka obcego.

M: Czy forma nauki przez zabawę jest skuteczna i czy doświadczyłaś tego w kontekście swoich uczniów, dzieci?

K: Nauka może być, albo wspaniałą przygodą, albo nieziemską męką. Dzieci każdego dnia uczą się życia poprzez zabawę z rówieśnikami oraz dorosłymi. Zabawa wzbudza w nas pozytywne emocje, a takie wybuchy endorfin wspomagają pracę mózgu. Ucząc dzieci przede wszystkim bawię się z nimi i, ku mojemu zdumieniu, czasem nawet po roku potrafią przypomnieć mi o jakiejś zabawie oczywiście idealnie pamiętając słówka, które w niej padały ☺

M: Jak myślisz dlaczego dzieci tak łatwo zapamiętują piosenki i rymowanki?

K: Wszyscy z łatwością zapamiętujemy piosenki i rymowanki. Nasz mózg uwielbia rytm i rymy. Zresztą tworzenie rymowanek to jedna z mnemotechnik ułatwiających zapamiętywanie. Rym ubiera treść w łatwą i przyjemną formę. Muzyka zaś każdemu w duszy gra. Pieśni i piosenki towarzyszą nam od dawien dawna. Historyczne wydarzenia były przekazywane z pokolenia na pokolenie za pomocą  ballad. Dzieci wprost kochają piosenki i dają się im ponieść. Piosenki językowe są natomiast świetną formą nauki, bo potrafią przemycić nie tylko słownictwo, ale również różne formy gramatyczne i podprogowo wręcz nauczyć nas odpowiednich nawyków składniowych. Znam niejednego dorosłego, który uczył się języka śpiewając piosenki dla dzieci lub słuchając swoich ulubionych zespołów.

M: Jaka może być korzyść ze słuchania piosenek w obcych językach?

K: Przede wszystkim, możemy osłuchać się z melodyką języka obcego, jak i przyswoić sobie w miły sposób słowa, wyrażenia, nawet całe zdania. Jak wiemy śpiewanie jest jedną z metod leczenia jąkania. Osoby, które boją się mówić w języku obcym, często powinny sięgać po piosenki w tym języku i wtedy szybciej pokonają barierę mówienia w języku obcym. Piosenki z piękną linią melodyczną – takie jak Twoje ☺ – wspaniale umilą czas i jednocześnie pomogą w nauce.

 

M: Bardzo dziękuję za rozmowę! A wszystkim czytającym serdecznie polecam szkołę Kasi!

 

<a href=”https://www.freepik.com/free-photos-vectors/school”>School image created by Pressfoto – Freepik.com</a>

 

Share This